PRÁCTICA 12 - CONGRESO INTERESTELAR #INVTICUA24

 Hola a tothom! Benvinguts a una nova entrada del nostre blog. En aquest cas, vos presentaré el títol del meu treball final de máster junt al resum i les paraules clau que he considerat més apropiades. Espere que vos parega prou interessant. 

Vaig decidir treballar amb una autora que vaig conèixer l'any passat. Li diuen Nona Fernández i critica la dictadura xilena desde la tendressa. La seua literatura em va parèixer molt atractiva i volia que els xiquets la descobriren. Per això, vaig plantejar una proposta per a treballar la competència afectiva amb algunes de les seues obres i,  d'ahí, el títol: "Sensibilización del alumnado a través de la literatura latinoamericana. Nona Fernández y la dictadura". Les paraules clau, dons, hi havien d'estar relacionades. Per aquest motiu, vaig elegir les cinc següents: "Literatura latinoamericana", "Nona Fernández", "Emociones", "Giro afectivo" y "Educación Secundaria". El resum, aleshores, no podia ser un altre que el present:  

La literatura hispanoamericana ha desaparecido del currículo de secundaria. Pretendemos recuperarla mediante una propuesta pedagógica que revalorice su importancia, que sensibilice al alumnado y que muestre la importancia de la memoria histórica. El trabajo parte de una breve revisión bibliográfica sobre el "giro afectivo", continúa con la aplicación de la Educación Afectiva en el aula y, por último, planteamos una propuesta didáctica, que teniendo como base la obra de Nona Fernández, con la que se trabajarán las emociones del alumnado. Finalmente, ofrecemos una serie de conclusiones donde aportamos los logros, los equívocos y posibles propuestas de trabajo a partir del mismo.

Comentarios

Entradas populares